January 22, 2022

Spletne strani in marketing

 Orodja in tehnike, ki napovedujejo oz. merijo uspeh marketinških akcij, izhajajo iz 70-ih let prejšnjega stoletja, ko so z njimi razlagali, kaj bo kratkoročno povečalo obseg prodaje. S tem sicer ni nič narobe, ampak obstaja več načinov za kratkoročno povečanje prodaje.
Veliko se govori o tem, da morajo biti, sploh v času krize, tržnokomunikacijske akcije učinkovite in uspešne.
Zavzemamo se za bolj dolgoročen pogled na dobičkonosnost in kaj res poganja dobiček. Pristopi, ki so v uporabi, niso pravi za gradnjo blagovne znamke na dolgi rok. Nov svet zahteva znamke, ki so čustveno angažirane in čustveno stimulirane. To so znamke, ki so res trajnostne. Na primer, če želite doseči kratkoročne prodajne rezultate, ponavadi uporabite neka kratkoročna promocijska sporočila, novice o izdelku, predstavitve, akcije, s čimer morda prepričate ljudi, da se odločijo za nakup izdelka. To ni ravno najbolje za bistvo znamke. Sporočila, ki poganjajo dobičkonosnost, so bolj čustvena. Takšna, ki potrošnikom omogočajo drugače občutiti znamko, ne le drugače misliti o njej. Za to so te kampanje bolj zapletene in tudi merjenje je bolj zapleteno, ker nimamo dobrih sistemov.
Pogledali smo, kateri dejavniki nekatere akcije delajo zelo učinkovite. Veliko vlogo pri tem ima zmožnost prilagajanja cen in zagovarjanja višje cene znamke ter gradnja dobičkonosnosti. Ugotovili smo, da so kampanje, ki so predhodno testirane s tradicionalnimi tehnikami, manj uspešne kot tiste, ki prej niso bile testirane. Pri tem uporabljamo matriko, ki meri poslovni uspeh v širšem smislu, vse od rasti dobička do obsega poslovanja, penetracije trga, cenovne aktivnosti. Razlog za večji uspeh kampanj je komuniciranje s poudarkom na čustvih. Med krizo je položaj kar zapleten, saj se marketingarjem ne zaupa. Direktorji menijo, da marketingarji znajo dobro trošiti denar, malo slabše pa ga znajo ustvariti. Zato od njih vse bolj zahtevajo poročila. Dobro je, če imate pravi sistem za merjenje učinkov marketinških kampanj. A kot sem že omenil, tisti iz 70-ih let prejšnjega stoletja ne delujejo. Če prisilite marketingarje, da uporabljajo te sisteme, želite povedati, da boste naredili svoj marketing manj učinkovit. Mi pa se ukvarjamo z nečim, kar je revolucionarno pri predhodnih testiranjih in merjenju čustvenega dela ne samo kampanj, ampak tudi blagovnih znamk. Če nam bo to uspelo, bomo dobili zanesljivejše tehnike merjenja učinkovitosti kampanj. Seveda bo preteklo še nekaj let, da bomo razvili in preizkusili prave ter seveda, da jih bodo podjetja sprejela. Veliko časa bo treba tudi, da prepričamo vodilne, da meritve, ki jih opravljajo že zadnjih 20 let, zdaj niso več zanesljive in so celo napačne.

Similar Posts: