May 26, 2022

Univerzalne jedi za uravnoteženo prehrano

Za zdrav življenjski slog je treba poskrbeti v kuhinji, saj je prav prehrana ključna komponenta, ki odloča o tem, kako se bomo počutili in kako se bo na vsakdanje obremenitve odzivalo naše telo. Seveda je nasploh veliko poudarka na zdravi prehrani, a v praksi to pomeni tudi veliko zavajajočih in nepreverjenih informacij, katerim nasedemo predvsem v želji po hitrem hujšanju. Bolje se je držati nekaterih preverjenih jedi, ki ponujajo ustrezna razmerja hranil in jih ni problem vključiti na zdrav jedilnik.

Hrane se ni treba bati. Vsaka jed prinaša koristna hranila, ki so nujna za optimalno delovanje telesa. Zagotoviti moramo le ustrezen vnos, posebej pomembno je, da s prehrano ne pretiravamo. Uravnotežen jedilnik lahko vzdržujemo tudi na dolgi rok, saj imamo na voljo zelo široko paleto okusnih jedi, poleg tega z discipliniranim prehranjevanjem ni potrebe po posebnem odrekanju.

Omenimo nekatere jedi, ki veljajo za zelo priljubljene in se odlično znajdejo na zdravem jedilniku. To je recimo lazanja, ki je verjetno ne bi takoj uvrstili med zdrave jedi. Gre za jed iz testenin, ki je sorodna drugim pogostim testeninam in ima podobno sestavo. Prav tako kot recimo špageti pa tudi lazanja dopušča različne kombinacije z omakami in drugimi dodatki, ki v končni fazi odločajo o hranilni vrednosti obroka – hkrati to dopušča tudi možnosti prilagoditve recepta, jed pa zato lažje vključimo na jedilnik. To je še kako dobrodošlo za tiste, ki želijo lazanjo uskladiti s svojimi prehranskimi omejitvami ali željami – ena izmed priljubljenih različic je na primer vegetarijanska gobova lazanja, ki se bo gotovo prikupila tistim, ki ne jedo mesa. Klasična lazanja pa seveda vključuje tudi meso, ki je ena izmed pomembnejših sestavin za tradicionalen okus te specialitete. Običajno se uporablja mešano mleto meso, v nadev se doda še paradižnik, sestavine pa zaokrožujejo začimbe na čelu s čebulo. Prav tako je za lazanjo značilen sir, medtem ko jed pogosto dopolnimo še z omako. Na prvi pogled to morda ne izgleda posebej zdravju prijazna jed, a dejstvo je, da vsebuje vsa potrebna hranila za delovanje človeškega telesa – brez težav lahko lazanjo uvrstimo na uravnotežen jedilnik, seveda pa ne smemo pretiravati. Če ustrezno prilagodimo druge obroke, si lahko lazanjo brez slabe vesti kar pogosto privoščimo, pazimo pa tudi na velikosti porcij – nenazadnje je jed zelo nasitna in je ni treba pojesti veliko.

Tudi nekaj drugih univerzalnih jedi imamo na voljo za uravnoteženo prehrano. Nekatere so povsem enostavne in tudi samoumevne, gotovo takoj pomislimo na razne solate in druge pretežno rastlinske specialitete, priljubljena sestavina na zdravih jedilnikih pa je tudi pusto meso ali pa ribe. V vsakem primeru je možno oblikovati zelo privlačne in okusne obroke, ne da bi se morali pretirano omejevati – premisliti je treba le o porcijah in količini.

Similar Posts: